FORUMS Learn what you don't know in the community form,
share what you know.

2nd Closed Beta Feedback - 4

Game Feedback​

Mob Resetting and Combat Mechanics​

Currently, mobs reset when they cannot reach the player, which undermines the action combat experience and tactical gameplay. For instance, at the Northstone Goblin Stronghold area, this reset mechanic diminishes the value of strategic positioning. Mobs should not reset under these circumstances to preserve the challenge and depth of combat.

Enhancing Hunting Grounds​

To make hunting grounds more engaging, consider adding the following features:

  • Loot Box Chests: Introduce chests that offer valuable rewards.
  • Unique and Named Monsters: Implement rare monsters with exclusive drops to incentivize hunting.
  • Dynamic Events: Increase the variety and frequency of dynamic events. Currently, monsters remain stationary and do not actively engage players unless provoked.
  • More Treasure Chests and Exploration Content: Increase the spawn rate of treasure chests and add exploration-related content to encourage players to explore the game world more thoroughly.

Experience Points Balance​

There is an imbalance in experience points distribution:

  • Mobs at levels 20-25 provide 35 experience points, while those at levels 25-30 offer only 38 points. Higher-level mobs should yield significantly more experience to reflect the increased difficulty.
  • Additionally, mobs at levels 20-25 stop dropping items for players who are level 28, which discourages engagement with these enemies.

Mage Skills Animation​

Some mage skills, especially close-range AOE skills, have very slow animations. Speeding up these animations would improve combat fluidity and responsiveness.

Nighttime Mechanics​

Nighttime gameplay could be enhanced by implementing the following:

  • Extended and Darker Nights: Make nights longer and slightly darker to enhance the atmosphere.
  • Torch Mechanism: Allow players to hold a torch in their left hand while exploring.
  • Increased Drop Rates and Monster Activity: Boost drop rates and monster activity at night.
  • New Monster Types: Introduce nocturnal monsters such as werewolves, vampires, and ogres that emerge to attack player towns, creating unique dynamic events.

Kiting/Dodging Mechanics​

The current kiting/dodging system via the ALT button is insufficient due to the fast enemy movement speed and the cooldown period. Adjusting these mechanics to allow more effective evasion would enhance player control and survivability.

The skill points required for passive abilities should be reduced from 2 points to 1 point, and the same reduction should apply to upgrading skills via skill books, lowering the cost from 2 points to 1 point. This change is crucial because passives significantly impact gameplay. Additionally, skill book investments should not be reset when skills are reset, as the drop rate for these books is extremely low. After hours of farming, players often receive only a few random weapon skill books of varying grades.
 
Last edited:

Oyun Geri Bildirimi​

Mob Sıfırlama ve Savaş Mekanikleri​

Şu anda, oyuncuya ulaşamayan yaratıklar sıfırlanıyor, bu da aksiyon savaşı deneyimini ve taktiksel oyunu zayıflatıyor. Örneğin, Northstone Goblin Kalesi bölgesinde, bu sıfırlama mekaniği stratejik konumlandırmanın değerini azaltıyor. Yaratıklar, bu tür durumlarda sıfırlanmamalıdır, böylece savaşın zorluğu ve derinliği korunur.

Av Alanlarını Geliştirme​

Av alanlarını daha ilgi çekici hale getirmek için şu özellikleri eklemeyi düşünün:

  • Hazine Sandıkları: Değerli ödüller sunan sandıklar ekleyin.
  • Benzersiz ve İsimli Yaratıklar: Avlanmayı teşvik etmek için nadir yaratıklar ve özel düşüşler ekleyin.
  • Dinamik Etkinlikler: Dinamik etkinliklerin çeşitliliğini ve sıklığını artırın. Şu anda, yaratıklar sabit duruyor ve oyunculara saldırmak için kendiliğinden harekete geçmiyor.
  • Daha Fazla Hazine Sandığı ve Keşif İçeriği: Hazine sandıklarının doğma oranını artırın ve oyuncuları oyun dünyasını daha detaylı keşfetmeye teşvik edecek keşif içerikleri ekleyin.

Deneyim Puanı Dengesi​

Deneyim puanları dağılımında bir dengesizlik var:

  • 20-25 seviye yaratıklar 35 deneyim puanı verirken, 25-30 seviye yaratıklar sadece 38 puan veriyor. Daha yüksek seviyeli yaratıklar, artan zorluğu yansıtmak için önemli ölçüde daha fazla deneyim puanı vermelidir.
  • Ayrıca, 20-25 seviye yaratıklar, oyuncu 28. seviyede olduğunda artık eşya düşürmüyor, bu da bu düşmanlarla etkileşimi caydırıyor.

Büyü Becerileri Animasyonu​

Bazı büyü becerilerinin, özellikle yakın menzilli AOE becerilerinin animasyonları çok yavaş. Bu animasyonların hızlandırılması, savaşın akıcılığını ve tepki hızını artıracaktır.

Gece Mekanikleri​

Gece oyun deneyimi şu şekilde geliştirilebilir:

  • Daha Uzun ve Karanlık Geceler: Geceleri daha uzun ve biraz daha karanlık yaparak atmosferi geliştirin.
  • Meşale Mekaniği: Oyuncuların çevreyi keşfederken sol ellerinde bir meşale tutmalarına izin verin.
  • Artan Düşüş Oranları ve Yaratık Aktivitesi: Gece düşüş oranlarını ve yaratık aktivitesini artırın.
  • Yeni Yaratık Türleri: Kurtadamlar, vampirler ve devler gibi gece saldırısına geçen yeni yaratık türleri ekleyerek oyuncu kasabalarına saldıran dinamik etkinlikler yaratın.

Kiting/Dodging Mekanikleri​

Mevcut ALT düğmesiyle yapılan kiting/dodging sistemi, düşman hareket hızının çok hızlı olması ve kullanılabilirlik arasındaki küçük bekleme süresi nedeniyle yetersiz kalıyor. Bu mekanikleri daha etkili kaçınma sağlamak için ayarlamak, oyuncu kontrolünü ve hayatta kalma şansını artıracaktır.

Pasif yetenekler için gereken beceri puanları 2 puandan 1 puana düşürülmelidir ve aynı indirim, beceri kitaplarıyla becerileri yükseltmek için de uygulanmalı, maliyet 2 puandan 1 puana indirilmelidir. Bu değişiklik, pasiflerin oyunda büyük bir fark yaratması nedeniyle önemlidir. Ayrıca, beceriler sıfırlandığında beceri kitaplarına yapılan yatırımlar sıfırlanmamalıdır, çünkü bu kitapların düşme oranı son derece düşüktür. Saatlerce süren çiftçilikten sonra, oyuncular genellikle düşük miktarlarda farklı derecelerde birkaç rastgele silah beceri kitabı elde ederler.
 
Last edited:
Değerli geri dönüşleriniz için tekrar teşekkür ediyorum. Öncesinde gönderdiğiniz diğer 3 feedback gibi bu feedback'i de geliştirici ekip ve içerik üreticisi ekibine göndermek üzere not aldım. Teşekkürler.