FORUMS Learn what you don't know in the community form,
share what you know.

2nd Closed Beta Feedback - 3

Feedback

Skill System​

  • Passive vs Active Skills: Currently, passive skills consume two skill points, while active skills only consume one. Additionally, increasing skill levels through skill books consumes even more skill points. This makes it difficult for players to experiment with different builds. When resetting skills, all books are lost, further discouraging players from trying new builds.

Combat Balance​

  • Weapon Balance in PvP: Assassin weapons and melee weapons are significantly more effective in PvP arenas compared to mage weapons. Mages lack effective long-range skills to hit mobile targets, and most of their skills are close-range, making survival in robe armor challenging. There is a noticeable imbalance in combat between melee and ranged weapons.

Leveling and Quests​

  • Quest Availability: There are not enough quests available to level up adequately. Adding repeatable quests could help players progress more smoothly.
  • Item Drop Rates: The drop rates for both trash and rare items are low, and monsters do not drop enough silver to support players financially.

PvP Mechanics​

  • Movement Speed: The movement speed in PvP is too high. Reducing it could create a more balanced combat experience.
  • Mage Skills in PvP: Mage skills do not provide sufficient damage-over-time (DoT) effects, especially from area-of-effect (AoE) skills, which have short durations and can be easily avoided by kiting. Additionally, even a one-level difference has a significant impact on damage and survival in both PvP and PvE. Slow and crowd control effects wear off too quickly, making them less effective.

User Interface and Controls​

  • Interaction and Looting: Combining the interaction button (E) and the looting button (F) into a single button would streamline gameplay.
  • Custom Keybindings: Allowing players to assign any keyboard and mouse buttons, including combinations like Shift + 1, to shortcut skill bars would improve usability. The current setup, which relies heavily on the number keys and function keys, is cumbersome.

Mage-Specific Issues​

  • Teleportation Skills: Mage teleportation skills are bugged, causing players to move backward and forward unpredictably. The cooldowns for these skills are also too long for the fast-paced movement in the game.
  • Aiming AoE Skills: When mages are on curved or elevated terrain, targeting AoE skills often fails, missing the intended target or biome location.

PvP Arena​

  • Team Balance: There is a lack of balance between teams in the PvP arena, and matches do not start quickly enough, leading to long wait times.
 

Geri Bildirim

Yetenek Sistemi​

  • Pasif ve Aktif Yetenekler: Şu anda, pasif yetenekler iki yetenek puanı tüketirken, aktif yetenekler sadece bir puan tüketiyor. Ayrıca, yetenek seviyesini artırmak için kullanılan yetenek kitapları daha fazla puan gerektiriyor. Bu, oyuncuların farklı yapıları denemelerini zorlaştırıyor. Yetenekleri sıfırladığında, tüm kitaplar kayboluyor ve bu durum, oyuncuların yeni yapıları denemelerini daha da caydırıyor.

Savaş Dengesi​

  • PvP'de Silah Dengesi: Suikastçi ve yakın dövüş silahları, PvP arenalarında büyü silahlarına kıyasla çok daha etkili. Büyücüler, hareketli hedefleri vurabilecek etkili uzun menzilli yeteneklere sahip değiller ve çoğu yetenekleri yakın menzilli, bu da cübbe zırhında hayatta kalmayı zorlaştırıyor. Yakın dövüş ve menzilli silahlar arasında belirgin bir dengesizlik var.

Seviye Atlama ve Görevler​

  • Görevlerin Yetersizliği: Seviye atlamak için yeterli görev yok. Tekrarlanabilir görevler eklemek, oyuncuların daha sorunsuz ilerlemesine yardımcı olabilir.
  • Eşya Düşme Oranları: Hem sıradan hem de nadir eşyaların düşme oranları düşük ve canavarlar oyuncuları maddi olarak destekleyecek kadar gümüş bırakmıyor.

PvP Mekanikleri​

  • Hareket Hızı: PvP'deki hareket hızı çok yüksek. Bunu düşürmek, daha dengeli bir savaş deneyimi yaratabilir.
  • PvP'de Büyücü Yetenekleri: Büyücü yetenekleri, özellikle yere etki eden (AoE) yeteneklerden gelen hasar-üzerine-zaman (DoT) etkilerini yeterince sağlamıyor. Ayrıca, bir seviye farkı bile PvP ve PvE'de hasar ve hayatta kalma üzerinde büyük bir etkiye sahip. Yavaşlatma ve kitle kontrol etkileri çok hızlı sona eriyor, bu da onları daha az etkili kılıyor.

Kullanıcı Arayüzü ve Kontroller​

  • Etkileşim ve Yağmalama: Etkileşim tuşu (E) ve yağmalama tuşunu (F) tek bir tuşta birleştirmek, oyunu daha akıcı hale getirecektir.
  • Özel Tuş Atamaları: Oyuncuların, Shift + 1 gibi kombinasyonlar da dahil olmak üzere, herhangi bir klavye ve fare tuşunu kısayol yetenek çubuklarına atayabilmelerine izin vermek kullanılabilirliği artıracaktır. Mevcut kurulum, numara tuşlarına ve fonksiyon tuşlarına çok fazla dayanmakta ve bu zorlayıcıdır.

Büyücüye Özgü Sorunlar​

  • Işınlanma Yetenekleri: Büyücü ışınlanma yetenekleri, oyuncuların ileri geri hareket etmesine neden olarak hatalı çalışıyor. Bu yeteneklerin bekleme süreleri, oyundaki hızlı hareket hızına göre çok uzun.
  • AoE Yeteneklerinin Nişan Alması: Büyücüler eğimli veya yüksek konumlarda olduğunda, AoE yeteneklerini hedeflemek genellikle başarısız oluyor ve istenilen hedefi veya biyom konumunu ıskalıyor.

PvP Arena​

  • Takım Dengesi: PvP arenalarında takımlar arasında denge eksikliği var ve maçlar yeterince hızlı başlamıyor, bu da uzun bekleme sürelerine yol açıyor.
 
Değerli geri dönüşleriniz için tekrar teşekkür ediyorum. Öncesinde gönderdiğiniz diğer 2 feedback gibi bu feedback'i de geliştirici ekip ve içerik üreticisi ekibine göndermek üzere not aldım. Teşekkürler.