FORUMS Learn what you don't know in the community form,
share what you know.

2nd Closed Beta Feedback - 2

Feedback on Game Mechanics and Economy​

1. Skill Bar Shortcut Customization:

  • Currently, players cannot assign any keyboard and mouse buttons to the skill bar shortcuts. Even when changing shortcuts to the limited available options, the UI does not reflect these updates. Please address the issue with the CTRL button as well.
2. Movement Speed for Caster Classes:

  • Caster weapon classes face significant challenges in landing hits on enemy players due to their lower movement speed. Consider reducing the movement speed to balance gameplay.
3. Monster Health and Fire Damage:

  • Monsters' health can go into negative values, causing them not to die unless they receive fire damage over time. This bug needs to be fixed for a smoother gaming experience.
4. Monster Drop Rate and Currency:

  • The drop rate for monsters is very low, and they rarely drop silver currency. Additionally, the items dropped from hours of farming provide insufficient silver when sold to NPCs, and everything in the game is heavily taxed.
5. Potion Costs:

  • Even low-level HP and MANA potions from NPC stores are very expensive. Farming does not generate enough silver to sustain the game's silver consumption requirements.
6. Cost of Repairs and Teleportation:

  • Repair costs, teleportation fees, mount and pet feed costs, and other expenses are excessively high. There is concern that the repair tool kit and teleportation stones, which drop rarely from monsters, will become pay-to-win (P2W) shop items due to their high costs. From past experiences, such as in other mmorpgs, these costs are expected to be high unless players purchase premium packs and other cash shop items. We don't want to see similar patterns in Quinfall.
7. Inventory Slots:

  • Inventory slots are limited and locked, likely making them another cash shop item option. This restricts players and pushes them towards spending money. From past experiences, such as in other mmorpgs, these costs are expected to be high unless players purchase premium packs and other cash shop items. We don't want to see similar patterns in Quinfall.
8. Skill Book and Equipment Enhancement Costs:

  • Skill book upgrade costs and weapon/armor enhancement costs are prohibitively expensive. From past experiences, such as in other mmorpgs, these costs are expected to be high unless players purchase premium packs and other cash shop items. We don't want to see similar patterns in Quinfall.
9. General Gameplay Experience:

  • The game feels overly hardcore with numerous limitations that hinder players' enjoyment. We strongly request the removal of pay-to-win elements to allow for a more balanced and enjoyable experience for all players.
 
Last edited:

Oyun Mekanikleri ve Ekonomi Hakkında Geri Bildirim​

1. Yetenek Çubuğu Kısayol Özelleştirmesi:

  • Şu anda, oyuncular yetenek çubuğu kısayollarına herhangi bir klavye ve fare tuşunu atayamaz. Kısıtlı mevcut seçeneklere rağmen kısayollar değiştirildiğinde bile, kullanıcı arayüzü bu güncellemeleri yansıtmaz. Lütfen CTRL düğmesiyle ilgili sorunu da ele alın.
2. Büyücü Sınıflarının Hareket Hızı:

  • Büyücü silah sınıfları, düşük hareket hızları nedeniyle düşman oyunculara isabet ettirmekte önemli zorluklarla karşı karşıya. Oyun dengesini sağlamak için hareket hızını azaltmayı düşünün.
3. Canavar Sağlığı ve Ateş Hasarı:

  • Canavarların sağlığı negatif değerlere inebilir, bu da onları ancak zamanla ateş hasarı aldıklarında ölmelerine neden olur. Daha sorunsuz bir oyun deneyimi için bu hata düzeltilmelidir.
4. Canavar Düşme Oranı ve Para Birimi:

  • Canavarların düşme oranı çok düşük ve nadiren gümüş para birimi düşürürler. Ayrıca, saatlerce yapılan tarımdan düşen eşyalar NPC'lere satıldığında yetersiz gümüş sağlar ve oyundaki her şey ağır bir şekilde vergilendirilir.
5. İksir Maliyetleri:

  • NPC mağazalarından alınan düşük seviye HP ve MANA iksirleri bile çok pahalı. Tarım, oyunun gümüş tüketim gereksinimlerini karşılamak için yeterli gümüş üretmiyor.
6. Onarım ve Teleportasyon Maliyetleri:

  • Onarım maliyetleri, teleportasyon ücretleri, binek ve evcil hayvan besleme maliyetleri ve diğer masraflar aşırı yüksek. Onarım kiti ve canavarlardan nadiren düşen teleportasyon taşlarının yüksek maliyetleri nedeniyle pay-to-win (P2W) mağaza öğeleri olacağından endişe duyulmaktadır. Geçmiş deneyimlerden, başka mmorpg'lerde, bu maliyetlerin premium paketler ve diğer nakit mağaza öğeleri satın alınmadıkça yüksek olmasını bekliyoruz. Quinfall'da da benzer modelleri görmek istemiyoruz.
7. Envanter Yuvaları:

  • Envanter yuvaları sınırlı ve kilitli, bu da muhtemelen başka bir nakit mağaza öğesi seçeneği haline getiriyor. Bu, oyuncuları sınırlar ve para harcamaya zorlar. Geçmiş deneyimlerden, başka mmorpg'lerde, bu maliyetlerin premium paketler ve diğer nakit mağaza öğeleri satın alınmadıkça yüksek olmasını bekliyoruz. Quinfall'da da benzer modelleri görmek istemiyoruz.
8. Beceri Kitabı ve Ekipman Geliştirme Maliyetleri:

  • Beceri kitabı yükseltme maliyetleri ve silah/zırh geliştirme maliyetleri aşırı pahalı. Geçmiş deneyimlerden, başka mmorpg'lerde, bu maliyetlerin premium paketler ve diğer nakit mağaza öğeleri satın alınmadıkça yüksek olmasını bekliyoruz. Quinfall'da da benzer modelleri görmek istemiyoruz.
9. Genel Oyun Deneyimi:

  • Oyun, oyuncuların keyif almasını engelleyen birçok sınırlama ile aşırı zorlayıcı hissettiriyor. Tüm oyuncular için daha dengeli ve keyifli bir deneyim sağlamak amacıyla pay-to-win öğelerinin kaldırılmasını şiddetle talep ediyoruz.
 
Last edited:
Merhaba Heathcliff, discord ticket sistemimiz üzerinden de cevapladığım gibi tüm önerilerini geliştirme ekibimize ilettim. Bazıları closed beta süresince değişecek, şu ana kadar diğer oyunculardan da aldığımız geri bildirimler üzerine üstünde çalışılmaya başlanılmış sistemler iken bazı sistemler closed beta sonrasındaki geliştirme sürecimizde aktifleşecektir. Sağladığın geri dönüş adına çok teşekkür ederim.