Heathcliff Aincrad
Member
English version:
Quinfall’s Flawed Altar System and Lack of Long-Term Progression: A Need for Meaningful Changes
The Altar consumes a significant amount of resources daily, depending on the number of items placed on your plot. If you go on holiday and forget to provide materials, all previously placed items will be permanently removed. Additionally, if an item is placed incorrectly and then destroyed, no materials are refunded.
This system discourages investment in building, as it forces players into a relentless daily grind for resources. The game expects players to juggle multiple activities—leveling up their character, gathering materials, and completing trade runs—making it nearly impossible to manage everything consistently after a long day at work. Moreover, in-game market prices are excessively high and lack logical balance, further hindering progression.
To improve the experience, the Altar system needs to be adjusted to be more logical and less grind-intensive, similar to ArcheAge. Additionally, the leveling system should be made more meaningful and enjoyable, with the introduction of real quests, side quests, and lore-driven story quests in each region. Currently, the game feels repetitive and lacks engaging content. Furthermore, there is no solid objective for guilds, leaving players without a sense of long-term purpose—something that ArcheAge, Black Desert Online (BDO), and other classic MMORPGs successfully provided. At present, Quinfall fails to deliver a lasting sense of progression or meaningful goals for its community.
Türkçe versiyonu:
Quinfall’ın Hatalı Altar Sistemi ve Uzun Vadeli İlerleme Eksikliği: Anlamlı Değişikliklere Duyulan İhtiyaç
Altar, arazinizde bulunan öğe sayısına bağlı olarak her gün büyük miktarda kaynak tüketiyor. Eğer tatile gider ve malzeme eklemeyi unutursanız, daha önce yerleştirdiğiniz tüm öğeler kalıcı olarak silinir. Ayrıca, yanlış yerleştirilen bir öğeyi yok ettiğinizde hiçbir malzeme iade edilmez.
Bu sistem, oyuncuları sürekli kaynak öğütmeye zorladığı için inşaat sistemine yatırım yapmayı mantıksız hale getiriyor. Oyun, oyuncuların aynı anda karakterlerini geliştirmelerini, kaynak toplamalarını ve ticaret rotalarını tamamlamalarını bekliyor, ancak işten sonra tüm bunları her gün yapmak neredeyse imkansız hale geliyor. Üstelik oyun içi pazar fiyatları aşırı yüksek ve mantıklı bir dengeye sahip değil, bu da ilerlemeyi daha da zorlaştırıyor.
Deneyimi iyileştirmek için Altar sistemi, ArcheAge’e benzer şekilde daha mantıklı ve daha az yorucu hale getirilmelidir. Ayrıca, seviye atlama sistemi daha anlamlı ve eğlenceli hale getirilmeli; her bölgenin kendi alanlarına özgü gerçek görevler, yan görevler ve hikaye odaklı görevler eklenmelidir. Şu anda oyun tekrara düşmüş durumda ve oyuncuları içine çeken bir içerik sunmuyor. Bunun yanı sıra, loncalar için net bir amaç bulunmuyor, bu da oyunculara uzun vadeli bir hedef hissiyatı vermiyor. ArcheAge, Black Desert Online (BDO) ve diğer klasik MMORPG’lerin sunduğu uzun vadeli hedeflerin aksine, Quinfall şu an için kalıcı bir ilerleme hissi veya topluluğu motive eden anlamlı bir hedef sunmuyor.
Quinfall’s Flawed Altar System and Lack of Long-Term Progression: A Need for Meaningful Changes
The Altar consumes a significant amount of resources daily, depending on the number of items placed on your plot. If you go on holiday and forget to provide materials, all previously placed items will be permanently removed. Additionally, if an item is placed incorrectly and then destroyed, no materials are refunded.
This system discourages investment in building, as it forces players into a relentless daily grind for resources. The game expects players to juggle multiple activities—leveling up their character, gathering materials, and completing trade runs—making it nearly impossible to manage everything consistently after a long day at work. Moreover, in-game market prices are excessively high and lack logical balance, further hindering progression.
To improve the experience, the Altar system needs to be adjusted to be more logical and less grind-intensive, similar to ArcheAge. Additionally, the leveling system should be made more meaningful and enjoyable, with the introduction of real quests, side quests, and lore-driven story quests in each region. Currently, the game feels repetitive and lacks engaging content. Furthermore, there is no solid objective for guilds, leaving players without a sense of long-term purpose—something that ArcheAge, Black Desert Online (BDO), and other classic MMORPGs successfully provided. At present, Quinfall fails to deliver a lasting sense of progression or meaningful goals for its community.
Türkçe versiyonu:
Quinfall’ın Hatalı Altar Sistemi ve Uzun Vadeli İlerleme Eksikliği: Anlamlı Değişikliklere Duyulan İhtiyaç
Altar, arazinizde bulunan öğe sayısına bağlı olarak her gün büyük miktarda kaynak tüketiyor. Eğer tatile gider ve malzeme eklemeyi unutursanız, daha önce yerleştirdiğiniz tüm öğeler kalıcı olarak silinir. Ayrıca, yanlış yerleştirilen bir öğeyi yok ettiğinizde hiçbir malzeme iade edilmez.
Bu sistem, oyuncuları sürekli kaynak öğütmeye zorladığı için inşaat sistemine yatırım yapmayı mantıksız hale getiriyor. Oyun, oyuncuların aynı anda karakterlerini geliştirmelerini, kaynak toplamalarını ve ticaret rotalarını tamamlamalarını bekliyor, ancak işten sonra tüm bunları her gün yapmak neredeyse imkansız hale geliyor. Üstelik oyun içi pazar fiyatları aşırı yüksek ve mantıklı bir dengeye sahip değil, bu da ilerlemeyi daha da zorlaştırıyor.
Deneyimi iyileştirmek için Altar sistemi, ArcheAge’e benzer şekilde daha mantıklı ve daha az yorucu hale getirilmelidir. Ayrıca, seviye atlama sistemi daha anlamlı ve eğlenceli hale getirilmeli; her bölgenin kendi alanlarına özgü gerçek görevler, yan görevler ve hikaye odaklı görevler eklenmelidir. Şu anda oyun tekrara düşmüş durumda ve oyuncuları içine çeken bir içerik sunmuyor. Bunun yanı sıra, loncalar için net bir amaç bulunmuyor, bu da oyunculara uzun vadeli bir hedef hissiyatı vermiyor. ArcheAge, Black Desert Online (BDO) ve diğer klasik MMORPG’lerin sunduğu uzun vadeli hedeflerin aksine, Quinfall şu an için kalıcı bir ilerleme hissi veya topluluğu motive eden anlamlı bir hedef sunmuyor.
Last edited: