FORUMS Learn what you don't know in the community form,
share what you know.

2nd Closed Beta Feedback - 5 (Feedback on Bow and Crossbow Usage)

Feedback on Bow and Crossbow Usage​

1. Crosshair Issue:

  • When enemies are close, the crosshair marker is too high, causing arrows to miss and fly upwards. A unique crosshair specifically designed for Bow and Crossbow users that clearly indicates the target and distance would greatly improve the gameplay experience.
2. Arrow Hitbox:

  • The hitbox of arrows should be increased. Currently, arrows can miss targets even when three creatures are standing side by side. Enlarging the arrow hitbox would make the gameplay more satisfying.
3. Arrow Range:

  • Although the animation shows arrows traveling far, they fail to hit targets beyond a certain distance. This makes it difficult to gauge the effective range and results in wasted skill damage, especially in both PvP and PvE. Extending the effective range of arrows would enhance the gaming experience.
4. Reload Speed:

  • The reload speed for bows and crossbows should be slightly increased. At present, the gameplay is heavily skill-focused, and dealing damage with regular arrows is slow and challenging when skills are not effective.
5. Combo Key:

  • The Q key icon for combos appears on the screen for too short a duration. Increasing this duration would make performing combos easier and more efficient.
6. Arrowhead Types:

  • While there are three types of arrowheads, only one type can be used in combat. Allowing players to switch between arrowheads with a specific key would enable diverse strategies. Additionally, arrowheads like speed arrows and explosion arrows need more distinct characteristics. For instance, speed arrows should have greater penetration power, and explosive arrows should deal more damage. The visual and animation differences for each arrowhead type should also be more pronounced to help players easily identify which arrowhead they are using.
7. Ship and Castle Battles:

  • Bow and crossbow were found to be ineffective in ship and castle battles. For example, explosive arrows should deal more damage to ships and castle walls. Additionally, AOE skills do not fully affect ships or castle walls, and hitting targets at higher elevations is challenging. Adjustments are needed to ensure AOE skills have a full impact and to improve the effectiveness of attacks from different elevations.
8. Creature Healing Speed:

  • Creatures regenerate health too quickly after taking damage. If all skills are not used simultaneously to kill them, they can fully regenerate health even while chasing players. Reducing the damage, attack speed, and running speed of creatures is necessary. This issue also affects PvP, where the high running speed during combat causes skills to miss frequently and makes targeting difficult.
9. Toolbox and Gadget System:

  • Introducing a toolbox or gadget system for Bow and Crossbow users would significantly enhance gameplay. This could include laying mines, throwing barrel bombs, launching dynamite, deploying smoke bombs, placing sharp objects to slow enemies, using hand grenades, setting up turrets, and establishing shields to create defensive positions from which to shoot arrows. Examples of these mechanics can be seen in other MMORPGs like Rift Online and Guild Wars 2. The primary purpose of these tools would be crowd control (CC) and adding more playstyle variety. Such unique content would be especially effective in castle and ship battles, providing players with more strategic options.
 

Bow ve Crossbow Kullanımı Üzerine Geri Bildirim​

1. Crosshair Sorunu:

  • Yakın mesafede düşmanlarımıza nişan alırken, crosshair ibresi çok yukarıda kaldığı için oklar hedefi ıskalıyor ve havaya doğru gidiyor. Bow ve Crossbow için özel olarak tasarlanmış, hedef ve mesafeyi net gösteren daha uygun bir crosshair tasarımına ihtiyaç var.
2. Okların Vurma Çapı:

  • Okların vurma çapı biraz daha arttırılmalı. Şu an, üç yan yana duran yaratık arasından bile oklar ıskalayarak geçebiliyor. Bu nedenle, ok çapının genişletilmesi oyunu daha tatmin edici hale getirecektir.
3. Ok Vuruş Mesafesi:

  • Okların animasyonları görsel olarak uzaklara gidebiliyormuş gibi görünse de, belli bir mesafeden sonra vurma özelliğini kaybediyor. Bu da, mesafeyi göz kararıyla tahmin etmeyi ve yetenekleri verimli kullanmayı zorlaştırıyor. Bu sorunun giderilmesi, PvP ve PvE'de daha etkili bir oyun deneyimi sağlayacaktır.
4. Ok Doldurma Hızı:

  • Ok doldurma hızı biraz arttırılmalı. Mevcut durumda, Bow ve Crossbow kullanımı daha çok yetenek odaklı hale geliyor. Yeteneklerin etkili olmadığı durumlarda normal ok ile hasar vermek zor ve yavaş kalıyor.
5. Combo Tuşu:

  • Combo yapmak istediğimizde ekranda beliren Q tuşu ikonu çok kısa süre kalıyor. Bu sürenin uzatılması, comboları daha rahat gerçekleştirmemizi sağlayacaktır.
6. Ok Ucu Çeşitleri:

  • Bow ve Crossbow’da üç çeşit ok ucu var, fakat savaş moduna girdiğimizde sadece bir çeşit ok ucunu kullanabiliyoruz. Belirli bir tuş ile ok ucu türlerini değiştirebilme özelliği eklenirse, oyuncular farklı stratejilerle oynama imkanı bulabilir. Ayrıca, speed arrow, explosion arrow gibi ok uçlarına daha fazla anlam ve içerik eklenmesi gerekiyor. Örneğin, speed arrow daha fazla delme gücüne sahip olmalı, explosive arrow ise daha fazla hasar vermeli. Bu ok uçlarının görsel ve animasyonları da birbirinden farklı olmalı ki oyuncular hangi ok ucunu kullandıklarını daha rahat anlayabilsin.
7. Gemi ve Kale Savaşları:

  • Gemi ve kale savaşlarında Bow ve Crossbow’un etkisiz kaldığını gözlemledik. Örneğin, explosive arrow gemilere ve kale surlarına daha fazla hasar verebilmeli. Ayrıca, AOE alan yeteneklerinin etkisi de gemilere ve kale surlarına tam yansımıyor. Yüksek konumlarda olan hedeflere vurmak ve AOE alan yeteneklerinin etkisini arttırmak için düzenlemeler yapılmalı.
8. Yaratıkların Can Doldurma Hızı:

  • Yaratıklar hasar aldıktan sonra çok hızlı bir şekilde can dolduruyorlar. Bu yüzden tüm yeteneklerle aynı anda saldırmazsak, yaratıklar bizi kovalarken bile canlarını tamamen doldurabiliyorlar. Yaratıkların hasarı, vurma hızı ve koşma hızının azaltılması gerekiyor. PvP’de de aynı sorun mevcut, combat sırasında koşma hızı çok yüksek olduğundan yetenekler çoğunlukla ıskalıyor ve hedef almak zorlaşıyor.
9. Araç ve Gereç Sistemi:

  • Bow ve Crossbow kullanıcıları için araç ve gereç sistemi eklenmesi, oyun deneyimini büyük ölçüde geliştirecektir. Bu sistem, yere mayın döşeme, fıçı bombası atma, dinamit fırlatma, havaya sis bombası atma, koşma hızını yavaşlatan keskin objeler koyma, el bombası kullanma, turret kurma ve kalkan kurarak savunma noktası oluşturma gibi özellikleri içerebilir. Bu tür mekanikler Rift Online ve Guild Wars 2 gibi diğer MMORPG'lerde görülebilir. Bu araçların temel amacı, crowd control (CC) yapmak ve daha çeşitli oynanış tarzları oluşturmaktır. Bu tür özgün içerikler özellikle kale ve gemi savaşlarında etkili olacak ve oyunculara daha fazla strateji yapma imkanı sağlayacaktır.
 
Hello, thank you for your valuable feedback. I'll pass it on to the creator team. Have a good game.